Terms of Service of the Ignitis ON Service
Rakenduse Ignitis ON kasutustingimused
Läbi vaadatud 01.10.2025
- Teave elektrisõidukite laadimise rakenduse Ignitis ON teenusepakkuja kohta:
- OÜ Ignitis Eesti
- Juriidilise isiku kood: 12433862
- Registrijärgse asukoha aadress: Narva mnt 5, Tallinn 10117
- Telefoninumber.: +37255507999
- E-posti aaddress: [email protected]
- Üldised sätted
- Ignitis ON teenuse osutamise tingimused (edaspidi „teenuse osutamise tingimused“) sätestavad teenuse kasutamise tingimused, mida peab järgima iga Ignitis ON rakenduse kasutaja ja registreerimata klient (need, kellel puudub Ignitis ON rakendus), et kasutada Ignitise ja/või Ignitise ja/või Ignitis ON võrgustiku partnerite pakutavat elektriautode laadimisteenust või sellele juurde pääseda.
- Enne teenuse kasutamist peab klient lugema ja nõustuma käesolevate teenuse osutamise tingimuste, Ignitise privaatsuspoliitika ja muude dokumentidega.
- Ignitisel on õigus teenuse osutamise tingimusi igal ajal ühepoolselt muuta. Kui ei ole sätestatud teisiti, jõustuvad teenuse osutamise tingimuste muudatused koheselt pärast nende postitamist rakenduses ja/või veebisaidil https://ignitison.ee/ ja/või avaldamist mis tahes muul valitud viisil. Teenuse kasutamiseks peab Klient esmakordselt pärast Kasutustingimuste muutmist tutvuma Kasutustingimuste muudatustega Rakenduses ja/või veebilehel https://ignitison.ee/. Registreerimata Kliendid peavad enne Teenuse kasutamist Ad-hoc Portaali kaudu iga kord kinnitama oma nõusolekut Kasutustingimustega.
- Kasutatud mõisted:
- Konto – Kliendi isiklik elektrooniline konto rakenduses.
- Ad-hoc portaal – veebisait, kuhu Klient suunatakse pärast elektriautode laadimisjaamas asuva QR-koodi skannimist. Pärast eelistatud makseviisi valimist saab Klient kasutada laadimisteenust "Ignitis ON" võrgus ilma "Ignitis ON" rakendust kasutamata.
- Rakendus – Ignitis ON mobiilirakendus, mille kaudu Teenust kasutatakse.
- Automaatne laadimine – elektriauto laadimise funktsioon, mis võimaldab juhil alustada laadimissessiooni lihtsalt laadimispistiku ühendamisega, ilma täiendava kinnituseta rakenduse või RFID-võtme kaudu. See funktsioon on saadaval elektriautodele, mis toetavad automaatse laadimise funktsiooni, ja ainult kiirlaadimisjaamades, mis kasutavad CCS-pistikut.
- Laadimissessioon – ajavahemik, mille jooksul alustatakse elektriauto laadimist, mõõdetuna ajast, mil elektriauto ühendatakse laadimisjaamaga, kuni ajani, mil see elektriautode laadimisjaamast lahti ühendatakse.
- Klient on iga füüsiline või juriidiline isik, kellel on Konto ja/või kes kasutab Teenust.
- Digitaalne rahakott – elektrooniline seade, tarkvara või veebiteenus, mis võimaldab ühel poolel teha teise osapoolega elektroonilisi tehinguid, tavaliselt telefoni või arvuti abil, nt Apple Pay, Google Pay.
- Elektrisõiduk (edaspidi EV) on mootoriga mootorsõiduk, mis on varustatud vähemalt ühe mittevälise elektrimasinaga, mis toimib energiamuundurina ja millel on elektriliselt laetav energiasalvestussüsteem, mida saab laadida väljastpoolt.
- Elektrisõidukite laadimispunkt on elektrisõidukite laadimisliides, mis võimaldab laadida korraga ühte elektrisõidukit.
- Elektrisõidukite laadimisjaam on elektripaigaldis, millel on üks või mitu elektrisõidukite laadimispunkti ja ühine kliendi tuvastamise liides. Need liigitatakse järgmiselt:
- aeglase laadimise (standardne) võimsusega elektrisõidukite laadimisjaam (AC) – võimsus kuni 44 kW;
- kiirlaadimisega elektrisõidukite laadimisjaam (DC) – võimsus 45 kW kuni 149 kW;
- ülikiirlaadimisega elektrisõidukite laadimisjaam (HPC) – võimsus alates 150 kW.
- Kinkekaart on ühekordselt kasutatav kood, mis annab õiguse täiendada omaniku Konto jääki ettemääratud nimiväärtusega eurodes, mida saab kasutada Teenuste eest tasumiseks vastavalt kehtivatele tariifidele ja tingimustele.
- Ignitis on OÜ Ignitis Eesti, juriidilise isiku koodiga 12433862, registered office address: Narva mnt 5, Tallinn 10117, mis pakub elektriautode laadimisteenuseid Ignitis ON võrgustikus.
- Ignitis ON võrgustik tähendab Ignitise ja/või Ignitise Partneri elektriautode laadimisjaamade kogumit.
- Kasutustasu on tasu, mida saab kliendi laadimisseansile rakendada ajal, mil elektriauto enam ei lae, kuid on endiselt laadimisjaamaga ühendatud. Seda tasu nimetatakse ka jõudeoleku tasuks.
- Partner on elektriautode laadimisjaama omanik, kellele Ignitis osutab elektromobiilsuse teenuseid, ühendades enda hallatavad elektriautode laadimisjaamad Ignitis ON võrgustikuga ja kaardistades need vastavalt elektriautode laadimisjaamade kaartidele.
- Makseterminal – elektrooniline seade, mis asub "Ignitis ON" võrgustiku asukohtades ja mida kasutatakse maksekaartide skannimiseks teenuse eest tasumiseks.
- Privaatsuspoliitika on dokument, milles Ignitis teavitab kliente isikuandmete töötlemise põhiprintsiipidest ja andmesubjekti õiguste rakendamisest. Privaatsuspoliitika on kättesaadav veebis aadressil https://ignitis.lt/en/privacy-statement .
- Kviitungite portaal – veebileht, kust klient saab elektroonilisi kviitungeid konkreetsete laadimissessioonide kohta „Ignitis ON” võrgustikus. Kviitungite veebisait on ligipääsetav aadressil: https://cp.ignitison.com/public/receipts.
- Broneerimine – rakenduse funktsioon, mis võimaldab kasutajatel broneerida laadimispunkte suure võimsusega elektriautode laadimisjaamades (HPC – High Power Charging).
- RFID-võti on unikaalselt nummerdatud võti, mida kasutatakse kliendi tuvastamiseks traadita vahendina ja mis võimaldab kliendil alustada ja peatada laadimissessiooni Ignitis ON võrgustikku kuuluvates laadimisjaamades.
- Teenus on Ignitise ja/või partnerite elektriautode laadimisjaamade pakutav elektriautode laadimisteenus Ignitis ON võrgustikus.
- Konto loomine
- Rakenduse kasutamiseks peab klient selle alla laadima App Store'ist või Google Play poest. Teenuse kasutamiseks peab klient rakenduses konto looma. Konto loomisel peab klient:
- täitma rakenduses registreerimisvormi, märkides ära nõutavad andmed: e-posti aadress (kasutajanimena), sisselogimisparool jne;
- tutvuma käesolevate teenuse osutamise tingimuste, privaatsuspoliitika ja muu teabega, mis tuleb kättesaadavaks teha;
- väljendama oma nõusolekut teenuse osutamise tingimuste, muude dokumentide ja teabega;
- väljendama oma tahet otseturundusteabe saamisega nõustumise või sellest keeldumisega;
- lisama oma valitud makseviisi.
- Konto loomisega kohustub klient esitama tõest ja täpset teavet ning võtab täieliku vastutuse registreerimisel esitatud andmete õigsuse ja täpsuse eest.
- Konto loomisel on Kliendil keelatud omastada teiste isikute identiteeti, kasutades kellegi teise nime, perekonnanime ja/või muid andmeid, samuti kasutada teiste isikute Kontosid volitamata viisil. Juhul, kui Ignitis kahtlustab, et Rakendust ja/või Teenust kasutatakse käesoleva punkti nõuete ja teiste isikute õiguste rikkumisega, on Ignitisel õigus oma äranägemisel teha mis tahes või kõiki järgmisi toiminguid: (a) nõuda Kliendilt tõeste ja täpsete andmete esitamist; (b) ajutiselt blokeerida Konto, kuni käesoleva punkti rikkumised on parandatud ja Kliendi andmetele on esitatud tõesed ja täpsed andmed ja/või on täidetud mis tahes muud Ignitise nõuded (näiteks Kliendi täiendav autentimine, turvakoodi esitamine jne); ja (c) Konto sulgeda.
- Konto võib Kliendi taotlusel sulgeda või peatada. Konto sulgemise või peatamise taotluse saab esitada e-posti teel aadressil [email protected] või telefoni teel numbril +37255507999 . Teise võimalusena võib Klient Konto sulgeda ka Rakenduse abil. Suletud Kontot ei ennistata. Kontoga seotud e-posti aadressi muutmisel peab Klient tühistama kõik olemasolevad nõusolekud otseturundusteadete saamiseks vanale e-posti aadressile. Kui Klient ei tühista oma nõusolekut otseturundusteadete saamiseks vanale e-posti aadressile, saab ta neid sõnumeid ka edaspidi sellele aadressile.
- Kontoga seotud e-posti aadressi muutmisel peab Klient tühistama kõik olemasolevad nõusolekud otseturundusteadete saamiseks vanale e-posti aadressile. Kui Klient ei tühista oma nõusolekut otseturundusteadete saamiseks vanale e-posti aadressile, saab ta neid sõnumeid ka edaspidi sellele aadressile.
- Rakenduse kasutamiseks peab klient selle alla laadima App Store'ist või Google Play poest. Teenuse kasutamiseks peab klient rakenduses konto looma. Konto loomisel peab klient:
- Rakenduse funktsioonid
- Pärast Konto loomist saab Klient kasutada Konto ja Teenuse funktsioone:
- Otsida ja filtreerida lähimaid elektriautode laadimisjaamu valitud kriteeriumide alusel;
- Jälgida elektriautode laadimisjaamade reaalajas saadavust;
- Alustada ja peatada laadimissessiooni valitud elektriautode laadimisjaamas;
- Alustada ja peatada laadimissessiooni valitud elektriautode laadimisjaamas QR-koodi skanneerimise teel.
- Jälgida laadimise edenemist reaalajas;
- Valida eelistatud makseviis ja pääseda ligi makseteabele;
- Saada teateid laadimissessiooni lõpu ja muude oluliste sündmuste kohta;
- Kasutada Broneerimisfunktsiooni.
- Muud lisafunktsioonid.
- Ilma Kontota saab Klient kasutada Teenuse ja Teenuse enda funktsioone:
- Otsi ja filtreeri lähimaid elektriautode laadimisjaamu valitud kriteeriumide alusel;
- Jälgi elektriautode laadimisjaamade reaalajas saadavust;
- Alusta ja lõpeta laadimissessiooni valitud elektriautode laadimisjaamas;
- Alusta ja lõpeta laadimissessiooni valitud elektriautode laadimisjaamas QR-koodi skannimise teel.
- Jälgi laadimise edenemist reaalajas;
- Vali eelistatud makseviis ja pääse ligi makseteabele;
- Pärast laadimissessiooni saab klient osutatud teenuse eest elektroonilise kviitungi enda määratud e-posti aadressile või saab elektroonilise kviitungi hiljem kviitungiportaalist alla laadida, sisestades laadimissessiooni kohta vajaliku teabe.
- Pärast Konto loomist saab Klient kasutada Konto ja Teenuse funktsioone:
- RFID-võtme tellimine ja kasutustingimused
- Klient saab RFID-võtme tellida rakenduse kaudu. RFID-võti sisaldab unikaalseid andmeid, mis edastatakse elektriautode laadimisjaamale, võimaldades sellel klienti tuvastada ja laadimissessiooni alustada.
- Ignitis ei vastuta RFID-võtme kaotsimineku ja/või volitamata kasutamise eest ega Kliendile RFID-võtme kaotsimineku ja/või volitamata kasutamise tagajärjel tekkinud kahjude või kahjustuste eest. RFID-võtme kaotsimineku korral kohustub Klient Ignitist viivitamatult teavitama, kuid mitte hiljem kui 24 (kahekümne nelja) tunni jooksul pärast sündmust. Klient võib sündmusest teatada e-posti teel aadressil [email protected] või telefoni teel aadressil +37255507999. Pärast Kliendilt kadunud RFID-võtme kohta teate saamist blokeeritakse kadunud RFID-võti viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 5 (viie) tööpäeva jooksul alates teate kättesaamise kuupäevast. Klient on igal juhul kohustatud tasuma Ignitisele enne RFID-võtme blokeerimist osutatud teenuste eest. RFID-võtme blokeerimise korral saab Klient tellida uue RFID-võtme tavapärasel viisil.
- Klient saab RFID-võtme rakenduse abil iseseisvalt blokeerida.
- Kinkekaartide kasutamine
- Kinkekaart lisatakse Kliendi Kontole pärast selle koodi sisestamist Rakendusse.
- Teenuse kasutamiseks kinkekaardil määratud summa ulatuses peab Klient enne laadimissessiooni algust valima Kontol makseviisi, st makse Kontol eraldatud kinkekaardi summa alusel. Kui kinkekaardi jääk laadimissessiooni ajal ammendub, jätkub laadimissessioon Kliendi lisatud muu makseviisiga, näiteks maksekaardiga.
- Kinkekaardil on kaks olulist tingimust – kinkekaardi aktiveerimise tähtaeg (hiljem kuupäev, milleks seda saab Kontole lisada) ja kinkekaardi kehtivusaja lõppkuupäev (hiljem kuupäev, milleks Klient saab kinkekaardil määratud nimiväärtust kasutada elektriauto laadimisteenuse kasutamiseks). Kui üks kehtivusaegadest aegub ja kinkekaarti ei saa õigeaegselt aktiveerida ega lunastada, tühistatakse kinkekaardi jääk ja seda ei tagastata.
- Kontole saab lisada piiramatu arvu kinkekaarte. Nende jääk kehtib iga üksiku kinkekaardi kehtivusaja jooksul. Kui kontole lisatakse kaks või enam kinkekaarti, debiteeritakse elektriauto laadimise kulu automaatselt esmalt kontole varem lisatud kinkekaardilt.
- Kinkekaarti ei saa tagastada ega vahetada rahaks ega teise kinkekaardi vastu.
- Kliendi Kontol oleva teenuse eest kinkekaardi kasutamata jäänud summat ei saa teisele Kontole üle kanda.
- Kõik kinkekaardiga seotud intellektuaalomandi õigused kuuluvad Ignitisele. Ignitisele eelneva kirjaliku nõusolekuta on keelatud kinkekaarti kopeerida, muuta selle sisu, vormi, kujundust või muul viisil kasutada, rikkudes Ignitisele kuuluvaid autoriõigusi või kinkekaardil kasutatava(te) kaubamärgi(de) omaniku(te) õigusi ja õigustatud huve. Isik, kes on kinkekaarti ebaseaduslikult kasutanud, kopeerinud, muul viisil reprodutseerinud või võltsinud, samuti isik, kes on osalenud selle kasutamises, kopeerimises, reprodutseerimises või võltsimises, vastutab Eesti Vabariigi seaduste kohaselt ja võib olla kriminaalkorras vastutav.
- Kui kinkekaart anti kliendile Ignitise algatusel (st klient ei ostnud kinkekaarti), jätab Ignitis endale õiguse peatada ja/või tühistada mis tahes kinkekaardi kehtivus igal ajal ja mis tahes põhjusel ilma ette teatamata. See hõlmab, kuid ei piirdu juhtumitega, kus Ignitisel on mõistlik alus arvata, et kinkekaarti kasutatakse ebaseaduslikult.
- Broneeringu kasutamine
- Elektriauto laadimispunkti broneerimise funktsioon on rakenduses saadaval, valides konkreetse laadimiskoha, saadaoleva elektriauto laadimispunkti ja klõpsates nuppu „Broneeri“.
- Kui klient otsustab broneeritud elektriauto laadimispunktis laadimisteenust mitte kasutada, peab ta broneeringu rakenduses ise tühistama, valides elektriauto laadimispunkti ja klõpsates nuppu „Tühista“.
- Ühe broneeringu kehtivusaeg on 5 (viis) minutit alates selle kinnitamisest.
- Kliendi tehtud broneeringute arv ei ole piiratud.
- Kui klient ei kasuta broneeritud elektriauto laadimispunkti määratud broneerimisperioodi jooksul ega alusta laadimissessiooni, piiratakse broneerimisfunktsioon selle kliendi jaoks ajutiselt ja see ei ole saadaval 5 (viis) minutit alates kasutamata broneeringu lõppemisest.
- Kõik aktiivsed (reserveeritud) elektriauto laadimispunktid on rakenduses teistele kasutajatele reaalajas nähtavad.
- Automaatse laadimise kasutamine
- Automaatse laadimise funktsiooni aktiveerimiseks peab Klient võtma ühendust Ignitise klienditeenindusega e-posti teel aadressil [email protected] või telefoni teel numbril +37255507999. Automaatse laadimise funktsiooni aktiveerimiseks peab Klient olema oma elektrisõidukiga läbinud vähemalt ühe laadimissessiooni suure võimsusega laadimispunktis (CCS-pistiku abil). Kliendi taotlust töödeldakse hiljemalt 1 (ühe) tööpäeva jooksul ning Klienti teavitatakse funktsiooni aktiveerimise võimalusest e-posti teel. Klient saab automaatse laadimise funktsiooni aktiveerida ka otse rakenduses. Lisateavet funktsiooni aktiveerimise kohta leiate veebisaidilt https://ignitison.ee.
- Klient vastutab oma elektrisõiduki ja kontoga seotud andmete (nt sõiduki mudel, unikaalne RFID-number, konto e-posti aadress ja suure võimsusega laadimispunktis toimunud laadimissessiooni kuupäev) täpse esitamise eest Ignitise klienditeenindajatele.
- Ignitis ei vastuta Kliendile tekkinud kahjude ega kaotuste eest, mis tulenevad Kliendi Elektriauto loata kasutamisest laadimissessioonide ajal Automaatse laadimise funktsiooni abil. Kui Klient kaotab või müüb oma Elektriauto, on ta kohustatud keelama Rakenduses Automaatse laadimise funktsiooni või teavitama Ignitist viivitamatult, kuid mitte hiljem kui 24 (kahekümne nelja) tunni jooksul pärast sündmust. Klient saab Ignitist teavitada e-posti teel aadressil [email protected] või telefoni teel numbril +37255507999. Pärast Kliendi taotluse saamist Automaatse laadimise funktsiooni keelamiseks deaktiveeritakse see hiljemalt 5 (viie) tööpäeva jooksul alates taotluse kättesaamise kuupäevast. Igal juhul peab Klient tasuma Ignitisele makse kõigi Teenuste eest, mis on osutatud kuni Automaatse laadimise funktsiooni keelamise hetkeni.
- Klient saab Automaatse laadimise funktsiooni Rakenduse abil iseseisvalt keelata.
- Hinnakujundus
- Teenuse hinnakujundus avaldatakse rakenduses, ad-hoc portaalis ja makseterminalis.
- Laadimisteenuse eest võetakse tasu iga laetud elektrienergia kWh kohta (eurodes).
- Samuti võib kehtida elektriautode laadimisjaama jõudeoleku tasu (eurodes minutis), mis loetakse laadimisteenuse hinna osaks.
- Teenuse hind esitatakse eurodes koos käibemaksuga (KM).
- Enne laadimisprotsessi algust kuvatakse hind selgelt rakenduses, ad-hoc portaalis või makseterminalis, kui see on saadaval.
- Klientidele võidakse rakendada jõudeoleku tasu järgmistel juhtudel:
- Jõudeoleku tasu rakendatakse, kui elektriauto laadimine on lõppenud, kuid sõiduk jääb elektriautode laadimispunktiga ühendatuks. Enne jõudeoleku tasu rakendumise algust saadetakse kliendi kontoga seotud telefonile teade laadimissessiooni lõpust ja jõudeoleku tasu eelseisvast rakendumisest. Kliendile antakse sõiduki teisaldamiseks ajapikendus. Pärast ajapikenduse möödumist hakkab kehtima jõudeoleku tasu.
- Hõivamise tasu arvutatakse elektriautode laadimispunkti tegeliku hõivatuse aja alusel, rakendades fikseeritud määra eurodes minutis (EUR/min).
- Hõivamise tasule kehtib ülemmäär – st kindlaksmääratud maksimaalne summa, milleni see tasu ühe laadimissessiooni jooksul ulatuda võib.
- Kohaldatav jõudeoleku tasu määr, maksepuhkuse kestus ja maksimaalne tasu summa on täpsustatud Ignitis ON veebisaidil aadressil https://ignitison.ee/hind.
- Klient vastutab elektriautode laadimispunkti õigeaegse vabastamise eest, olenemata sellest, kas ta sai või vaatas rakenduses üle teateid laadimissessiooni lõpu või jõudeoleku tasu rakendamise kohta. Kui klient algatab laadimissessiooni RFID-võtme või muu meetodi abil, mis ei paku reaalajas teavitusi, kohaldatakse jõudeoleku tasu siiski, kui nimetatud tingimused on täidetud.
- Teenuse eest tasumine
- Teenuste eest saab tasuda järgmistel viisidel:
- Rakenduses;
- lisades rakendusse maksekaardi või digitaalse rahakoti makseviisi;
- lisades kontole jäägi;
- kasutades Ignitise pakutavat krediidilimiiti;
- RFID-võtme abil, kui see on seotud valitud makseviisiga kontoga;
- automaatse laadimise ajal, kui see funktsioon on rakenduses aktiveeritud ja sellele on määratud makseviis;
- ilma registreerimiseta, kasutades maksekaarti või digitaalse rahakoti makseviisi.
- Ad-hoc portaalis saab maksta maksekaardi või digitaalse rahakoti makseviisi abil.
- Makseterminalis saab makseid teha maksekaardi või digitaalse rahakoti makseviisi abil.
- Rakenduses;
- Sõltuvalt valitud makseviisist võidakse Kliendi rahalised vahendid broneerida pangakontol, et tagada Kliendile piisavate vahendite olemasolu osutatud Teenuse eest tasumiseks. Rahaliste vahendite broneerimise teostab makseid haldav üksus.
- Pärast iga laadimisseanssi tehakse teave Kliendi laadimisseansi ja osutatud teenuse eest tasumisele kuuluva summa kohta kättesaadavaks Kliendi kontol (kui Kliendil on konto) või Ad-hoc portaalis (kui Kliendil kontot ei ole).
- Kui Klient on sõlminud Ignitisega teenuse ostu-müügilepingu, mille alusel Kliendile on antud krediidilimiit, kasutab Klient Teenust krediidilimiidi piires ja tasub Teenuse eest vastavalt lepingus sätestatud tingimustele. Kui krediidilimiit konkreetse laadimisseansi ajal ületatakse, lubatakse Kliendil see laadimisseanss lõpule viia. Krediidilimiidi ületamise korral võib Klient Teenust enne laadimisseanssi kasutada, valides Kontol mõne muu makseviisi, näiteks maksekaardi. Kui Klient ei ole Ignitisega teenuse ostu-müügilepingut sõlminud või kui Kliendile ei ole lepingu alusel krediidilimiiti antud, debiteeritakse Laadimisseansi tasu automaatselt vastavalt Kontole lisatud ja valitud makseviisile.
- Ignitis tagastab Kliendile kõik Teenuse kasutamise eest tasutud summad (või enammakse), kui Kliendilt on Laadimisseansi eest tehniliste probleemide või muude Kliendist sõltumatute asjaolude tõttu või raamatupidamisvea korral liiga palju võetud tasu. Kui Klient märkab, et temalt on Laadimisseansi eest liiga palju võetud, võib ta sellest teatada Ignitise klienditeenindusele e-posti teel aadressil [email protected] või telefoni teel aadressil +37255507999. Pärast Kliendi taotluse kehtivuse hindamist ja Kliendilt Laadimisseansi eest liiga palju võetud tasu kindlakstegemist hüvitab Ignitis Kliendile ülemakse Kliendi määratud pangakontole või annab Kliendi valikul Kliendile krediidilimiidi edasisteks Laadimisseanssideks. Antud krediit on nähtav Kliendi Kontol.
- Kui Kliendile on Teenust tegelikult osutatud, kuid makset ei ole pärast Laadimisseanssi edukalt tehtud tehniliste probleemide või Kliendi pangakontol ebapiisavate vahendite tõttu, võidakse Teenuse tasumata summa automaatselt debiteerida, kui Klient lisab Kontole uue pangakaardi või kui Kliendi pangakontol on piisavalt vahendeid. Kui asjaolude tõttu ei ole võla automaatne debiteerimine võimalik, võib Klient võla tasumise käsitsi algatada, lisades Kontole uue pangakaardi andmed või täiendades pangakontot. Kuni Klient on Teenuse eest tasunud, st Kontol on võlgnevus, ei ole Kliendil lubatud Teenust edasi kasutada.
- Klientidele, kellel puudub sõlmitud Teenuse ostu-müügileping, esitatakse arve ainult eelmisel kuul osutatud Teenuse eest. Käibemaksuarve saamiseks võtke palun ühendust aadressil [email protected]. Oluline on, et taotlus esitataks jooksva kuu viimaseks päevaks. Näiteks veebruaris osutatud Teenuste eest arve saamiseks tuleb taotlus esitada hiljemalt 31. märtsiks.
- Teenuste eest saab tasuda järgmistel viisidel:
- Teenuse kasutamine Ad-hoc portaali kaudu
- Klient saab kasutada „Ignitis ON” võrguteenust ilma registreerimiseta, st ilma Rakendust kasutamata ja Kontot loomata.
- Teenuse kasutamine Ad-hoc portaali kaudu:
- Teenuse kasutamiseks ilma registreerimiseta peab Klient skannima elektriautode laadimisjaamal asuva QR-koodi.
- Pärast QR-koodi skannimist suunatakse Klient Ad-hoc portaali aadressil: https://adhoc.ignitison.com/lt, kus Klient saab vaadata Teenuse hindu, elektriautode laadimispunktide teavet ja alustada laadimissessiooni.
- Teenuse kasutamiseks ilma registreerimiseta peab Klient:
- valima Ad-hoc portaalis eelistatud keele;
- tutvuma Teenuse osutamise tingimuste ja muu läbivaatamiseks esitatud teabega ning kinnitama, et see on läbi loetud;
- valima eelistatud makseviisi (maksekaart või digitaalne rahakott);
- omama pangakontol vähemalt hinnakirjas sätestatud minimaalset summat, st 30 (kolmkümmend) eurot, mis broneeritakse enne Teenuse osutamist.
- Kui Klient on valinud eelistatud makseviisi ja sisestanud vajalikud makseandmed, broneeritakse Kliendi pangakontol 30 (kolmkümmend) eurot, et tagada Kliendile piisavad vahendid Teenuse eest tasumiseks. Vahendite broneerimise teostab makseid haldav üksus.
- Täpne makstav summa arvutatakse pärast laadimissessiooni lõppu.
- Kui osutatud teenuste eest makstav summa on väiksem kui broneeritud summa, tagastatakse vahe Kliendi samale pangakontole.
- Kui kogu broneeritud summa kasutatakse laadimissessiooni ajal ära, lõpeb laadimissessioon automaatselt.
- Kui pärast määratud summa broneerimist ei ole laadimissessiooni tehniliste probleemide, ühenduse katkestuste või muude põhjuste tõttu alustatud, tagastatakse broneeritud summa Kliendi pangakontole.
- Klient saab kasutada järgmisi Ad-hoc portaali funktsioone ja teenuseid:
- laadimissessiooni alustamine ja lõpetamine valitud elektriautode laadimisjaamas;
- laadimissessiooni edenemise jälgimine reaalajas;
- pärast laadimissessiooni lõppu vaadata laadimissessiooni ja osutatud teenuse hinna kohta üksikasjalikku teavet;
- pärast laadimissessiooni lõppu või hiljem alla laadida oma mobiilseadmesse osutatud teenuse elektrooniline kviitung.
- Teenuse kasutamine makseterminali kaudu
- Makseterminalid kuvavad kõik saadaolevad elektriautode laadimispunktid, mis asuvad konkreetses asukohas.
- Selleks, et Klient saaks teenust kasutada makseterminali kaudu maksekaardiga makstes, tuleb toimida järgmiselt:
- valida saadaolev elektriautode laadimispunkt;
- alustada laadimissessiooni makseterminali kaudu;
- Klient peab oma maksekaardi makseterminali kaudu puudutama, sisestama või libistama. Makse saab teha otse maksekaardilt või digitaalset rahakotti toetava seadme kaudu;
- Makseterminal broneerib Kliendi pangakontol 30 (kolmekümne) euro. Laadimissessioon algab.
- Laadimissessiooni peatamiseks peab Klient makseterminalis käivitama peatamisfunktsiooni, puudutades laadimissessiooni alustamiseks kasutatud maksekaarti või digitaalset rahakotti toetavat seadet ja vajutades peatamisfunktsiooni.
- Pärast laadimisseanssi genereerib makseterminal automaatselt QR-koodi. Selle skanneerimise abil saab klient alla laadida elektroonilise kviitungi lõpule viidud laadimisseansi kohta. Klient saab elektroonilise kviitungi hiljem ka kviitungite portaalist alla laadida, sisestades vajaliku laadimisseansi teabe.
- Kui osutatud Teenuste eest tasumisele kuuluv summa on väiksem kui broneeritud summa, tagastatakse vahe Kliendi samale pangakontole.
- Kui Kliendi Laadimissessiooni hind ulatub broneeritud vahendite summani, lõpetatakse Laadimissessioon.
- Kui Laadimissessiooni ei õnnestunud alustada, kuid vahendid olid broneeritud, tagastatakse broneeritud vahendid Kliendi pangakontole.
- Poolte vastutus
- Kliendi kohustus on tagada, et elektrisõiduki laadimine alustatakse ja viiakse läbi nõuetekohaselt. Laadimise alustamise kontrollimiseks peab Klient järgima teavet elektrisõiduki laadimisjaama ekraanil, elektrisõiduki armatuurlaual, rakenduses, ad-hoc portaalis või makseterminalis. Klient kohustub kasutama Teenust heas usus, kasutama elektrisõiduki laadimisseadet ettenähtud otstarbel ja kaitsma seda kahjustuste või hävimise eest.
- Klient vastutab parkimiseeskirjade ja elektriautode laadimisjaama kasutuseeskirjade järgimise eest.
- Enne elektriautode laadimisjaama kasutamist peab Klient veenduma, et laadimisjaam sobib ja on sõiduki jaoks kohandatud. Kui elektriautode laadimisjaam on kahjustatud või muul viisil kahjustatud, peab Klient viivitamatult teavitama Ignitist ning ei tohi konkreetset elektriautode laadimispunkti ja/või laadimisjaama kasutada. Kui Klient kannab nähtavalt kahjustatud või muul viisil defektse laadimisjaama kasutamise tagajärjel kahju, ei vastuta Ignitis sellise kahju hüvitamise eest.
- Klient vastutab Teenuse mis tahes loata kasutamise eest. Kui Klient usub, et tema Rakenduse Konto on omastatud teise isiku poolt, peab Klient viivitamatult teavitama Ignitist e-posti teel aadressil [email protected] või telefonil +37255507999. Teenuse volitamata kasutamise või volitamata kasutamise katse kahtluse korral on Ignitisel õigus Konto määramata ajaks peatada ja Kliendiga ühendust võtta, et teda asjaoludest teavitada.
- Klient on kohustatud kaitsma oma sisselogimisandmeid ja parooli ning ei avalda neid andmeid kolmandatele isikutele. Ignitis ei vastuta Konto volitamata kasutamise, omastamise ega sellest tulenevate kahjude eest, kui sellise juhtumi põhjuseks on Kliendi poolt Konto sisselogimisandmete avalikustamine, kaotamine vms mis tahes kujul või kolmandate isikute volitamata tegevus.
- Kui Klient on Rakenduse kasutamise ajal toimunud andmete rikkumise tagajärjel saanud teada kolmandate isikute andmetest, peab Klient sellest viivitamatult Ignitist teavitama ja hoiduma andmete volitamata kasutamisest.
- Ignitisel on õigus Teenuste osutamine igal ajal peatada või lõpetada ilma Klienti eelnevalt teavitamata, kui on mõistlik kahtlus Kliendi esitatud teabe õigsuses, samuti juhul, kui Klient rikub Rakenduse ja/või Elektriautode laadimisjaama kasutamise reegleid või kui Klient kasutab Teenust ebaausal, petturlikul või kuritahtlikul viisil. Ignitisel on õigus nõuda Kliendilt kahju hüvitamist ja/või teavitada pädevaid asutusi Kliendi potentsiaalselt ebaseaduslikest tegudest.
- Ignitis ei kohustu tagama Teenuse katkematut osutamist, kuid kohustub tegema kõik endast oleneva, et Teenus toimiks võimalikult sujuvalt. Ignitis ei vastuta mingil juhul eespool nimetatud Teenuse osutamise katkestuste tagajärgede eest. Ignitis ei vastuta ka elektriautode laadimisjaamade ajutiste rikete, mobiilsidevõrgu või sellega seotud funktsioonide rikete ega Teenuse peatamise eest põhjustel, mis osutusid valedeks, kuid mida Ignitis peatamise ajal mõistlikult pidas piisavaks aluseks meetmete võtmiseks, et vältida kahju tekkimist elektriautode laadimisjaamade seadmetele, Rakendusele või Kliendi isikuandmetele.
- Ignitis ei vastuta Rakenduse rikete, vigade, talitlushäirete ega kolmandate isikute (nt pank, telekommunikatsioonioperaator, elektrienergia jaotusvõrgu operaator jne) rikete eest.
- Ignitis ei vastuta Kliendi või kolmandate isikute kantud kahjude eest, kui need kahjud on põhjustatud Kliendi seadmetest, mis ei vasta õigusaktidele ja standarditele, Kliendi volitamata toimingutest, Kliendi vale- või ebaõigest teabest, Kliendi poolt elektriautode laadimisjaamade kasutamisest mittesihipäraselt ja/või mitte vastavalt nende kasutusreeglitele. Ignitis ei vastuta kahjude eest, mis ei ole omistatavad Ignitisele, sealhulgas kaudsete kahjude eest.
- Klient peab tagama, et QR-koodide kasutamisel „Ignitis ON” võrgus suunab QR-kood Kliendi Rakendusse või Ad-hoc portaali selle õigel aadressil (https://adhoc.ignitison.com/lt). Kui „Ignitis ON” võrgu infrastruktuuris asuvad QR-koodid suunavad Kliendi muudesse allikatesse, ei tohiks Klient edasisi toiminguid teha ega makseid teha. Ignitis ei ole kohustatud hüvitama Kliendile kahjusid, mis on tekkinud QR-koodi hooletu kasutamise tõttu, mis suunas Ad-hoc portaalist või Rakendusest erinevale veebisaidile. Klient peab teatama Ignitisele igast tuvastatud eksitavast QR-koodist e-posti teel aadressil [email protected] või telefoni teel numbril +37255507999.
- Teenuse peatamine ja/või lõpetamine
- Ignitisel on õigus Teenuse osutamine peatada, Kliendi Konto blokeerida või lõpetada viivitamatult ja Klienti ette teatamata, kui Klient:
- esitab registreerimisel või Rakenduse kasutamisel vale-, eksitavat või mittetäielikku teavet;
- kasutab Rakenduses teise isiku identiteeti, kasutades teise isiku ees-, perekonnanime- või muid andmeid;
- kasutab Teenust Reegleid ja/või õigusakte rikkudes;
- kasutab Teenust ja/või Rakendust seoses mis tahes potentsiaalselt petturliku tegevuse, pettuse või muu Teenuse ja/või Rakenduse kuritarvitamise, ebaaususe või väärkasutamisega. Kasutab mööda hiilimistarkvara või kasutab või üritab Teenust muul viisil kasutada Teenuse eest tasumise ebaseaduslikuks vältimiseks ja/või vähendamiseks ja/või tegelikult laetud kWh hulga mõjutamiseks jne.
- Kui Kliendi Konto blokeeritakse või lõpetatakse punktides 15.1.2 kuni 15.1.4 sätestatud põhjustel, jätab Ignitis endale õiguse selline Konto viivitamatult blokeerida või lõpetada või muul viisil piirata Rakenduse ja/või Teenuse kasutamist ilma ette teatamata pärast seda, kui Klient on registreerunud ja loonud uue Konto.
- Ignitis jätab endale õiguse Kliendi Konto lõpetada aktiivsuse tasemete saavutamata jätmise korral (nt kui Klient ei ole Teenust teatud aja jooksul kasutanud).
- Ignitisel on õigus Teenuse osutamine peatada, Kliendi Konto blokeerida või lõpetada viivitamatult ja Klienti ette teatamata, kui Klient:
- Andmekaitse
- Ignitis töötleb isikuandmeid Teenuse osutamise, lepingute sõlmimise ja täitmise, Teenuse eest tasumise, võlgade haldamise, haldamise ja sissenõudmise ning muudel õigusaktides või lepingus sätestatud poolte õiguste teostamise ja/või kohustuste täitmise eesmärkidel Euroopa Parlamendi ja nõukogu 27. aprilli 2016. aasta määruses (EL) 2016/679 (füüsiliste isikute kaitse kohta isikuandmete töötlemisel ja selliste andmete vaba liikumise ning direktiivi 95/46/EÜ kehtetuks tunnistamise kohta) ja muudes isikuandmete kaitset reguleerivates õigusaktides sätestatud korras. Täpsem teave Kliendi isikuandmete töötlemise ja sellega seotud õiguste kohta avaldatakse Privaatsuspoliitikas.
- Lõppsätted
- Käesolevatest Teenuse osutamise tingimustest tulenevatele suhetele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust.
- Kõik Ignitise ja Kliendi, keda ei loeta seadusest tulenevalt tarbijaks, vahelised lahkarvamused Kasutustingimuste osas lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui Pooled ei suuda vaidlust läbirääkimiste teel 30 (kolmekümne) päeva jooksul lahendada, lahendatakse vaidlus lõplikult Eesti Vabariigi seadustega kehtestatud korras.
- Kasutustingimustega seotud küsimuste korral võib Klient Ignitise poole pöörduda järgmisel aadressil: [email protected].
- Klient, keda loetakse tarbijaks, võib vaidlusi Ignitise poole lahendada kirjalikult ilma kohtusse pöördumata. Esmajärjekorras peab Klient Ignitise poole kirjalikult pöörduma aadressil [email protected]. Kui Ignitis ei vasta Kliendi nõudele või kui Kliendi nõuet ei rahuldata, võib Klient 14 (neljateistkümne) päeva jooksul alates nõude kättesaamisest pöörduda tarbijavaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse poole, st Tarbijakaitseametisse (Tatari 39, 10134 Tallinn, e-posti aadress [email protected], telefoninumber +372 627 4135, veebileht: www.aki.ee) või selle piirkondlikesse allüksustesse piirkondade kaupa või täites avalduse vormi tarbijavaidluste elektroonilise lahendamise platvormil aadressil ec.europa.eu/odr.
- Rakenduse sisu, st tekst, graafika, pildid, kaubamärgid, teenindusmärgid, logod, on kaitstud autoriõiguse ja muude Eesti Vabariigi ja Euroopa Liidu seadustega. Sellise sisu loata kasutamine võib rikkuda autorite, kaubamärgiomanike õigusi ja muid seadusega kaitstud õigusi. Rakendust kasutades ei tohi Klient müüa, muuta, reprodutseerida, kuvada, avalikult esitada, levitada, luua Rakenduse sisust tuletatud teoseid ega muul viisil seda avalikul või ärilisel eesmärgil ära kasutada. Rakenduse sisu on keelatud kasutada mis tahes muul veebisaidil või võrgustatud arvutikeskkonnas mis tahes eesmärgil.
- Ampeco LTD, registreeritud numbriga 205394857, registreeritud aadressil Dragan Tsankov Blvd. 36, sissepääs A, 5. korrus, Sofia 1113, Bulgaaria, on Rakenduse ainulitsentsiaat ja omab kõiki Rakendusega seotud intellektuaalomandi õigusi. Rakenduse maksefunktsiooni toetab Worldline Financial Services (Europe) SA., ettevõtte registreerimisnumber B144087, registreeritud aadressil 33, rue du Puits Romain L-8070 Bertrange, Luksemburgi Suurhertsogiriik, mis teostab ja haldab kõiki maksetehinguid oma rahvusvaheliste kontorite kaudu.