Ignitis ON on Baltimaades laadimismahtude ja laadimispunktide arvu poolest liider – seda näitavad ka 2024. aasta laadimisvõrgustike haldajate aruanded. Selline tulemus on tingitud turu eripäradest ja sellest, et Ignitis ON keskendub eriti kiirete laadimispunktide arendamisele.
Juhtivate elektriauto laadimisvõrgu operaatorite aastaaruannetest selgus, et eelmisel aastal laaditi kõikides Balti riikides Ignitis ONi võrgus autodesse kokku 4,6 GWh elektrit. Elektrum Drive võrgus aga kokku 2,5 GWh ja Enefit Volt võrgus umbes 2,3–2,4 GWh (2,6 GWh, kui arvestada ka Poola turgu). Seega laaditi Ignitis ON võrgus oma elektriautosid pea kaks korda rohkem.
Oluline on, et kogu laaditud elekter pärineks taastuvatest energiaallikatest.
Ignitise elektrilise mobiilsuse osakonna juht Eimantas Balta on veendunud, et ettevõtte edule on andnud suure panuse viimastel aastatel tehtud infrastruktuuri arendamine. „Elektrumil on 2024. aasta lõpuks 974 laadimispunkti, millest 750 on ettevõtte enda omandis ja 224 kergesti ligipääsetavad Elektrumi mobiilirakenduse kaudu. Enefit omab samal ajal Balti riikides umbes 1000 laadimispunkti, samas kui Ignitis ONil on 1091 laadimispunkti,” selgitas Balta.
Kuigi laadimispunktide arv drastiliselt ei erine, on Ignitis ONi võrgus laaditud elektrienergia hulk aastaga suurenenud. Sellele aitas kaasa ettevõtte strateegia muutus. “Erinevalt konkurentidest keskendume meie ainult kiirete DC ja eriti kiirete HPC laadimisportide arendamisele, mis võimaldavad laadida palju rohkem elektriautosid ja seega pakkuda teenust ka palju suuremale hulgale klientidele. Seda kinnitavad ka numbrid: eelmisel aastal ulatus Ignitis ON võrgus laadimisseansside arv 217 tuhandeni, samas kui konkurentide võrkudes oli see arv peaaegu kaks korda väiksem. Tarbijad reageerivad samuti muutustele positiivselt, eriti hindavad nad võimalust oma sõidukit palju kiiremini laadida,“ ütleb Balta.
Mugav reisimine kõigis Balti riikides
Ignitis ON tugevale tulemusele andis suure panuse ka see, et võrguoperaator keskendub laadimispunktide laiendamisele koduturul. Kõige suurem nõudlus on Leedus, kus on ka suurim elektriautode turg.
Ametlike andmete kohaselt oli aprilli alguseks sel aastal Leedus registreeritud kokku 17 813 elektriautot (BEV), Lätis 10 765 ja Eestis 9414.
Euroopa Keskkonnaameti andmetel juhtis Leedu ka 2023. aastal Balti riike BEV ja PHEV autode suure osakaalu poolest kõikidest uutest registreeritud autodest.
Elektriautode arvu üldine kasv ja nende parem kohanemisvõime pikemateks reisideks toovad kaasa laadimisinfrastruktuuri kiire laienemise teistes riikides. Mugavust loovad ka mobiilirakenduse võimalused, näiteks elektriauto juhile lähima laadimispunkti leidmine ja saadavuse kontrollimine.
“Eestisse püstitasime esimesed Ignitis ONi laadimispunktid möödunud aasta detsembri lõpus, praeguseks on neid riigis kokku 70. Laadimispunktide lai valik võimaldab mugavalt reisida nii Eestis kui ka terves Baltikumis, mida meie kliendid ka teevad. Hinnangu kohaselt oleks meie kliendid saanud ainuüksi Ignitis ON võrgus laadides sõita umbes 23 miljonit kilomeetrit, teistest võrkudes 47,5 miljonit kilomeetrit. See on peaaegu 1200 korda ümber maakera. Me ei kahtle, et need numbrid suurenevad järgmiste aastate jooksul veelgi,“ ütleb Ignitise elektrilise mobiilsuse osakonna juht Balta.